Sådan ser hverdagen og ugen ud på Rævedalsvej

Hverdagen er struktureret sådan

• Dagen starter 6.15
    Der er mulighed for at spise medbragt morgenmad. Børnehaven serverer mælk til.
    Alle funktionsrum er åbne så barnet har mulighed for at udforske på egen hånd og sammen med vennerne. Personalet i alrummet er som regel altid klar til at vinke mor eller far på arbejde
  • Kl. 7.30 åbner Stillerummet. Det kan nogle gange være svært for barnet at starte børnehavedagen så er der en mulighed for at overgive barnet til en voksen der har tid i Stillerummet.
  • Kl. 9.30 til 10.00 er der samling i Hekse -og Troldeenden
  • 10.00 til 11.15 er der funktionsrumsgrupper, relationsgrupper, interessegrupper eller motorik (vi låner Ferslev Skoles hal hver mandag). Kort sagt der er aktiviteter for børnene.
  • 11.15 Spiser vi madpakker i basisgrupperne
  • 12.00 til 14.30 er vi på legepladsen
  • 14.30 til 15.00 spiser vi den medbragte eftermiddagsmad
  • 15.00 til 17.00 om fredagen 16,45 er funktionsrummene åbne så der igen er mulighed for at lege på egen hånd eller sammen med vennerne eller en voksen.

En uge kunne se sådan ud på

• Mandag: Motorik. Børnene er delt i tre grupper. En gruppe går i hallen på Ferslev Skole. En gruppe bruger legepladsen. En gruppe er inde i børnehaven
  • Tirsdag: Interessegrupper og funktionsrumsgrupper.
  • Onsdag: Relationsgrupper med temaarbejde.
  • Torsdag: Oldergrupper og funtionsrumsgrupper
  • Fredag: Funktionsrumsgrupper

Indimellem holder vi gerne i samarbejde med forældre børnenes fødselsdage.

Fra 9.30 til 12.00 er der børnerelateret tid. Det betyder, at vi prøver at planlægge møder og tage telefonen på andre tider så tiden tilgodeser børnene.