Fællesskaber på Rævedalsvej

Basisgruppen er stedet hvor barnet har sin base med tøj og andre personlige effekter

Der er et billede af barnet på garderoben og et tal. Det er i dette fællesskab barnet spiser madpakken. Vi har faste pladser.  Gruppen er også rammen om eftermiddagsmaden og samlingen

Funktionsrumsgrupperne er et børnefællesskab der mødes i et af funktionsrummene med det formål at lave målrettede aktiviteter. Aktiviteterne er forskelligartede og afhængig af børnenes interesser, funktionsrummet og hvilke børn personalet har sammensat ud fra pædagogiske overvejelser med udgangspunkt i det enkelte barns sociale og personlige udvikling. Gruppen mødes en gang ugentligt.

Interessegrupperne er sammensatte fællesskaber med et specifikt pædagogisk formål

Interessegruppen er målrettet de børn der på forskellige områder har brug for mere end den daglige støtte og omsorg samt de børn der har en speciel interesse i præcis denne aktivitet. Gruppen mødes efter behov og er sammensat af personalet ud fra pædagogiske overvejelser.

Relationsgruppen er et fællesskab der mødes omkring et fastlagt tema

Gruppen er sammensat af personalet med henblik på at styrke og udvikle relationerne børnene imellem. Temaet kan handle om årstiderne, traditioner eller hvad der er interesse for i børnegruppen. Deltagerne arbejder i gruppen en gang ugentligt over fire til seks uger.

Oldergruppen er forbeholdt de kommende skolebørn

Oldergruppen er et fællesskab som har brug for et specielt forløb. Dels for at styrke relationerne omkring det at være de ældste børn i børnehaven og dels for at tilgodese børnenes behov for at foretage aktiviteter der modsvarer udelukkende deres alder.

Samlingen har til formål at understøtte fællesskab i en lidt større forsamling. Samling holdes både i Hekse -og Troldeenden. Indholdet kan variere alt efter hvad personalet synes der er aktuelt i børnegruppen lige nu eller hvad børnene har lyst til