Forældrene er vores vigtigste samarbejdspartner

Forældre er vores vigtigste samarbejdspartner

Tillid, åbenhed og nysgerrighed er værdier Rævedalsvej vil møde forældre med som udgangspunkt for et godt gensidigt samarbejde

Modtagelse af nye forældre bliver prioriteret højt. Det er første møde med nye mennesker og nye rammer så vi skal lære hinanden at kende

Daglig kontakt med forældre ved aflevering og afhentning lægger vi stor vægt på, da det er en god mulighed for at give og modtage korte beskeder. Forældre er altid velkomne til at henvende sig til personalet med stort og småt. Vi finder altid en fælles løsning

Aula er også et vigtigt kommunikationsredskab. Det giver mulighed for at sende og modtage korte beskeder mellem forældre og børnehave. Forældresamtaler har betydning for samarbejdet mellem forældre, personale og barnets udvikling, læring og trivsel

Velkomstmail vil nye forældre modtage cirka en måned før børnehavestart

med informationer omkring Rævedalsvej og en opfordring til at aftale en opstartssamtale.

Opstartssamtalen er baseret på et spørgeskema I som forældre opfordres til at besvare sådan vi i fællesskab kan planlægge den optimale opstart for præcis dit barn.

Trivselssamtale tilbyder vi efter 3 måneder hvor forældre og personale evaluerer forløbet frem til dato og samtidig i fællesskab planlægger det videre forløb.

Trivselssamtale tilbydes alle forældre en gang årligt omkring eget barn. For forældre med kommende skolebørn vil samtalen omhandle skoleparathed og hvad vi i fællesskab skal arbejde med for at understøtte denne.

Vi laver en skriftlig eller en mundtlig overlevering til skolen inden skolestart sammen med forældre eller de giver samtykke til overlevering.

Samtaler udover de planlagte er altid en mulighed for personale og forældre at aftale hvis behovet opstår.

Trivselsevalueringer

Trivselsevalueringer samarbejder vi med forældre om. De udarbejdes en gang årligt og er en del af Aalborg Kommunes opsporingsmodel.

Sprogvurderinger udarbejdes kort efter børnehavestart i samarbejde med forældre.

En gang imellem beder vi om hjælp til konkrete arbejdsopgaver. Vi har gennem tiderne nydt godt af det lille, nære miljø omkring børnehaven og haft stor opbakning fra forældregruppen til at løse disse.

Vi forventer at forældre holder sig opdateret via vores kommunikationssystem som hedder AULA

Vi forventer at få rettidige tilbagemeldinger på pasningsbehov i ferier da vi ellers ikke kan regulere ressourcerne hensigtsmæssigt

Vi forventer at børnene har tilstrækkeligt med skiftetøj fordi vi er ude i alt slags vejr. Alle ved at det rigtige "arbejdstøj" er vigtig og børnehaven er børnenes arbejdsplads

Institutionsbestyrelsen

Institutionsbestyrelsen holder møde 4 gange om året og inddrages i principper vedrørende det pædagogiske arbejde og anvendelse af budgettet.

På forældremødet i foråret vælges institutionsbestyrelsen blandt alle forældre på Rævedalsvej. Den vælges for et år af gangen, 1. august til 31. juli